راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

 
فرز دندانپزشکی (Dental Bur) چیست؟

فرز دندانپزشکی (Dental Bur) چیست؟

در صورت عدم رسیدگی مشکلات متعددی مثل عفونت و التهاب لثه ایجاد می شود که ممکن است خدای ناکرده نتایج جبران ناپذیری به وجود هزینه ارتودنسی ۱۴۰٢ بیایند. امروزه دندانپزشکی کودکان از چنان اهمیتی برخوردار می باشد که در تمام شهرهای کشور شاهد تاسیس کلینیک هایی با این عنوان هستیم. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چه لزومی دارد کلینیک های دندانپزشکی کودکان با سایر کلینیک ها مجزا باشند؟ در پاسخ باید بگوییم با توجه به روحیه حساسی که کودکان دارند لازم است محیط این کلینیک ها به طور خاص و مخصوص کودکان طراحی شوند تا کودک با اطمینان خاطر در این فضا ها حضور پیدا کند. البته این موضوع به این معنا نیست که نمی شود در یک مکان هر دو بخش را داشت. برخی از کلینیک ها یک بخش را به دندانپزشکی کودکان اختصاص داده و در بخش های دیگر به ارائه سایر خدمات دندانپزشکی می پردازند.

  • دیر در آمدن دندان دائمی
  • به تکلم و گفتار کمک میکند
  • ترمیم دندان های آسیب دیده یا پوسیده
  • دندان مصنوعی متحرک
  • ایمپلنت زایا
  • درمان بيماری های لثه
  • وجود فاصله بین دندان
  • استحکام - قدرت

نظم و ترتیب دندانها و شکل فک تاثیر زیادی روی زیبایی چهره دارد. کسانی که مشکلات و ناهنجاریهایی در این زمینهها داشته باشند, وسایل دندون پزشکی معمولا به فکر درمان آن هستد. پس ارتودنسی علاوه بر جنبهی درماتی، جنبهی زیبایی نیز دارد. به دلیل نداشتن عوارض این روش بین مردم از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. ارتودنسی از جمله راههایی است که هم جنبهی زیبایی و هم جنبهی درمانی دارد و افراد زیادی نیاز به این روش برای درمان و زیبایی دندانهای خود دارند. اما برخی از مردم از روی ترس و یا بی جواب ماندن سوالاتی که در ذهنشان پیش میآید، از انجام ارتودنسی اجتناب میکنند. بسیاری از پدر و مادرها این نگرانی را دارند که آیا ارتودنسی دندان در سنین کودکی کار درستی است یا خیر؟ قطعا پاسخ صحیح این سوال با مراجعه کردن به کلینیک دندانپزشکی مشخص خواهد شد زیرا متخصص ارتودنسی با معاینه و درنظر گرفتن شرایط دندانها و فک کودک تصمیم بر انجام یا عدم انجام ارتودنسی خواهد گرفت.

کنترل رژیم غذایی و نوع خوراکی هایی که کودک میخورد.

از لحظه ای که اولین دندان های دائمی در 6 سالگی شروع به رویش میکنند کودک نیز باید به طور مرتب به کلینیک دندانپزشکی کودکان برده شود تا ارتودنسی پیشگیرانه از همان سنین آغاز شود. خدمات دندانپزشکی اطفال شامل چه مواردی میشود؟ متخصصان دندانپزشکی اطفال برای دلبندان شما خدمات زیر را ارائه میدهند. هزینه و قیمت خدمات مربوط به درمان دندان کودکان، معمولا پایین تر از دندانپزشکی بزرگسالان است زیرا اغلب جنبه مراقبتی و پیشگیرانه دارد. بعد از درآمدن و رویش دندان های دائمی ، والدین نیز نقش پررنگی در کنار دندانپزشکان پیدا میکنند. دندانپزشکان اطفال به طور کامل با والدین در ارتباط هستند و درباره نحوه مراقب، نگهداری و مدیریت مشکلات کودکان به والدین توصیه ها و راهنمایی هایی ارائه میدهند. کنترل رژیم غذایی و نوع خوراکی هایی که کودک میخورد. مکیدن بیش از حد پستانک: از سن 2 تا نهایتا 2.5 سالگی باید پستانک را از کودک خود بگیرید. اگر دلبندتان بیش از این موعد و بیش از حد از پستانک استفاده کرد حتما باید از متخصص دندانپزشکی کودکان کمک بگیرید؛ زیرا ممکن است باعث بروز ناهنجاری ها و جابجایی دندان و فک در آینده شود.

البته متخصص ارتودنسی به خوبی چنین شرایطی را در نظر گرفته و راهکارهایی را برای جلوگیری از بروز این عارضه انجام خواهد داد. ارتودنسی دندان یک روش درمانی طولانی مدت بوده که در حدود 1 الی 3 سال زمان می برد. البته زمان دقیق آن با توجه به شرایط بیمار، نوع و شدت ناهنجاری، سن بیمار و بر اساس نظر ارتودنتیست تعیین می گردد. اگر درمان به دست دندانپزشکی که تخصص ارتودنسی را ندارد، سپرده شود، در حین درمان و بعد از آن مشکلات بسیار زیادی برای بیمار ایجاد می شود. به همین دلیل است که همواره توصیه می شود تا در مرحله اولیه و قبل از شروع درمان، در انتخاب متخصص ارتودنسی نهایت دقت و توجه را داشته باشید. شما باید متوجه شوید که مشکل کارتان چیست و با کمک چه روشی می توانید آنچه که مورد نظرتان است را به دست بیاورید. به همین جهت در اکثر مواقع توصیه می شود تا قبل از هرگونه اقدام برای درمان های دندانپزشکی، با ارتودنتیست مشورت شود، زیرا ممکن است تا برخی از درمان های دندانپزشکی سبب تحت تاثیر قرار دادن مشکلات ارتودنسی شوند.

هدگیر انواع مختلفی دارد که هر کدام برای درمان مشکل خاصی کاربرد دارد. بایت پلیت: از بایت پلیت برای درمان مشکلات اوربایت استفاده می شود. در واقع این وسیله اجازه نمی دهد فک بالا هنگام بسته شدن دهان بیش از حد پایین بیاید. الاستیک یا کش ارتودنسی: از کش ارتودنسی برای تسریع روند درمان و جابجایی سریعتر دندان ها در ارتودنسی ثابت استفاده می شود. هربست: این وسیله در ارتودنسی دندان کودکان و نوجوانان استفاده می شود و به اصلاح تناسب بین دندان ها و فکین کمک می کند. وسیع کننده کام: این وسیله برای پهن تر کردن سقف دهان در سن رشد کاربرد دارد تا فضای بیشتری در قوس دندانی ایجاد شود و مشکل تنگی کام رفع شود. نگهدارنده ارتودنسی یا ریتینر: از نگهدارنده ارتودنسی پس از درآوردن براکت ارتودنسی استفاده می شود تا دندان ها در موقعیت جدید خود ثابت شوند. فضا ساز یا جدا کننده ارتودنسی: فضا ساز یک قطعه پلاستیکی یا فلزی کوچک است که مابین دو دندان آسیاب قرار گرفته می شود تا کمی بین آنها فاصله ایجاد کند.

جلسات ملاقات با متخصص ارتودنسی برای تنظیم بریس ها شامل باز کردن گره های رنگی الاستیک است که وظیفه نگه داشتن بریس ها بر روی دندان را بر عهده دارد. علاوه بر این در طول این جلسات سیم های ارتودنسی باز شده و دندان ها بطور کامل تمیز شده و پاک می شوند. متخصص ارتودنسی در ادامه وضعیت پیشرفت درمان را بررسی کرده و از سیم های ارتودنسی و بندهای جدید استفاده می کند. در صورتی که بتوان در این زمان از روش های درمان جایگزین استفاده کرد، متخصص ارتودنسی کودکان، بزرگسالان و دندانپزشکی در دوران بارداری درباره این روش ها با شما صحبت خواهد کرد. در ادامه از سیم های ارتودنسی و الاستیک های جدید برای ادامه حرکت دندان ها و تداوم شرایط درمان استفاده خواهد شد. مرحله سوم: برداشتن براکت ها: هنگامی که متخصص ارتودنسی کامل شدن دوره درمان را اعلام نماید، بریس های دندان با استفاده از یک فرآیند ساده و به نسبت بدون درد از دهان بیمار خارج خواهد شد.

دندانپزشکی کودکان

درسهای تخصصی به درسهایی گفته میشود که اطلاعات و آگاهیهای لازم را درباره رشته تخصصی به دانشجو داده، او را با مفاهیم تخصصی و عمده رشته مورد نظر آشنا میکند و آموزشهای لازم را به او میدهند. اندودنتیکس: مطالب این درس شامل بررسی اتیولوژی، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماریهای پالپی و بافتهای نگهدارنده دندانناشی از ضایعات پالپ به منظور حفظ سلامت و نگهداری دندانهای طبیعی است. بیماریهای دهان و تشخیص : در درس بیماریهای دهان و تشخیص، به شناسایی ، تشخیص کلینیکی و پاراکلینیکی ضایعات حفره دهان و درمان ضایعات مخاطی آن و ارتباط آن با سایر بیماریهای بدن پرداخته میشود. پروتزهای دندانی: در این درس در ارتباط با مسایل ترمیمی و بازسازی دستگاه جونده (دندانها و ساختمان مجاور کناری صورت) از طریق پروتزهای ثابت، متحرک (پارسیل و کامل) و فک و صورت بحث میشود. همچنین مسایل مربوط به اصول اکلوژن در این رشته مورد تدریس علمی عملی قرار میگیرد. رادیولوژی: درس رادیولوژی یکی از درسهای دندانپزشکی و از علوم اساسی جهت دستیابی و شناسایی حالات طبیعی و غیرطبیعی استخوان فکها و دندانها میباشد. دندانپزشکی کودکان: درس دندانپزشکی کودکان، قسمتی از درسهای دندانپزشکی است که شامل : تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری دهان و دندان کودکان، معلولان و معلولان ذهنی و شناسایی رابطه آن با سلامت عمومی آنها میباشد. دندانپزشکی ترمیمی : این درس شامل بررسی اتیولوژی ، تشخیص ، پیشگیری و درمان و ترمیم ضایعات بافتهای سخت دندانی به منظور حفظ سلامت و زیبایی دندانهای طبیعی و بافتهای نگهد ارنده آنهاست. وجوه مشترک علمی وسیعی که این رشته با رشته پزشکی دارد، به دندانپزشک این مهارت را میدهد تا با شناخت همه جانبه ساختمان بدن و فیزیوپاتولوژی آن خدمات و درمانهای لازم را در راستای تخصصی خود ارایه دهد. اگرچه اهمیت رشته دندانپزشکی در شهرهای بزرگ و متوسط تا حدود زیادی روشن است، اما متاسفانه هنوز این رشته نتوانسته است ارزش والای خود را در شهرهای کوچک و روستاها، آنچنان که باید نشان دهد.

همچنین این مراکز خدمات عکس دندان OPG هم ارائه میدهند.

در کنار اینها، موادی که برای لمینت دندان، پر کردن، کامپوزیت، بلیچینگ دندان یا ایمپلنت به کار میروند، تجهیزات مورد استفاده در جراحی ها و اعتبار و تخصص مراکز و کارکنان آنها هم در محاسبهٔ هزینه ها تاثیرگذار هستند. بسیاری از کلینیک دندانپزشکی تهران که با تخفیفان همکاری میکنند، علاوه بر تخفیفهای ویژه امکان پرداخت هزینه های دندانپزشکی به صورت اقساطی را نیز فراهم کردهاند. همچنین این مراکز خدمات عکس دندان OPG هم ارائه میدهند. با بررسی این فهرست، میتوانید ارزان ترین و به صرفهترین کلینیک دندانپزشکی را پیدا کنید. کلینیک های دندانپزشکی دولتی و خصوصی چه خدماتی ارائه میدهند؟ خدمات دندانپزشکی تهران با توجه به نیازهای مراقبتی و ترمیمی دندان ها بسیار متنوع هستند، حتی در تهران شما در هر ساعتی میتوانید به دندانپزشکی شبانه روزی تهران مراجعه کنید و خدمات دریافت کنید. در ادامه تعدادی از مهمترین این خدمات را که در کلینیک دندانپزشکی انجام میشوند را بررسی میکنیم. ایمپلنت دندان: ایمپلنت یا کاشت دندان فرآیندی است که طی آن، دندان مصنوعی از جنس تیتانیوم که با دهان و لثه سازگار است، جایگزین دندان از دست رفته میشود.

دقت کنید که ارتودنیست ها ابتدا دندانپزشکان عمومی هستند که به صورت تخصصی و آکادمیک مهارتها و دانش ارتودنسی را فرا می گیرند. اما دندانپزشکی که این دوره تخصصی را طی نکرده باشد ارتودنتیست نیست و نمی تواند درمان های ارتودنسی را انجام دهد. ارتودنسی دندان چگونه انجام میشود؟ 1. در جلسه اول ارتودنتیست دندان های شما را معاینه می کند و شدت ناهنجاری دندانی، نوع درمان و هزینه ارتودنسی شما را برآورد می کند. 2. برای بررسی دقیق تر عکسبرداری از دندان های شما را تجویز می کند. 3. قبل از شروع درمان دکتر ارتودنسی وضعیت دهان و دندان شما را بررسی می کند و در صورت وجود هر گونه عفونت دندانی، عفونت لثه و … ابتدا اقدام به درمان آنها می کند و در صورتی که نیاز به کشیدن یک یا چند دندان باشد آنها را می کشد. 4. در این مرحله دکتر ارتودنسی بر اساس نوع درمان کار را شروع می کند. ارتودنسی دندان برای چه کسانی است؟

  • آسیب کمتر
  • Progress in Orthodonticsopen access
  • ایمنی و بهداشت
  • مراقب غذاهایی که میخورید باشید
  • نیمه شفاف باشد
  • لمینیت آی پی اس
  • استعمال دخانیات
  • فلوراید تراپی

ما در دندانپزشکی برای اینکه درمان ها به صورت تخصصی صورت بگیرد چندین شاخه تخصصی داریم. مثلاً برای اصلاح نامنظمی های دندانی، ارتودنسی دندان را داریم، برای درمان های مرتبط با ریشه دندان، تخصص اندو یا ریشه درمانی داریم و … برای مدیریت مشکلات دندانپزشکی در کودکان نیز یک شاخه تخصصی داریم که با عنوان دندانپزشکی کودکان شناخته می شود. و آنچه در این مقاله به صورت مفصل به آن پرداخته شده، بررسی تمام اقدامات و درمان هایی است که یک متخصص دندانپزشک کودکان و اطفال برای دلبندان شما انجام می دهد. همچنین در صورت تمایل برای دسترسی سریعتر به بخش “نحوه انتخاب یک دکتر دندانپزشک کودکان ? ⚕️” روی لینک مشخص شده کلیک کنید. برای دریافت نوبت از دندانپزشکی شبانه روزی تاج دنتال فرم زیر را پر کنید. ما به صورت شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل پذیرای مراجعان هستیم. یک کلینیک دندانپزشکی کودکان دقیقا چه خدماتی را ارائه می کند؟

ایمپلنت دندان

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دندان پرمولر لطفا از صفحه ما بخواهید.

فرز دندانپزشکی (Dental Bur) چیست؟

در صورت عدم رسیدگی مشکلات متعددی مثل عفونت و التهاب لثه ایجاد می شود که ممکن است خدای ناکرده نتایج جبران ناپذیری به وجود هزینه ارتودنسی ۱۴۰٢ بیایند. امروزه دندانپزشکی کودکان از چنان اهمیتی برخوردار می باشد که در تمام شهرهای کشور شاهد تاسیس کلینیک هایی با این عنوان هستیم. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چه لزومی دارد کلینیک های دندانپزشکی کودکان با سایر کلینیک ها مجزا باشند؟ در پاسخ باید بگوییم با توجه به روحیه حساسی که کودکان دارند لازم است محیط این کلینیک ها به طور خاص و مخصوص کودکان طراحی شوند تا کودک با اطمینان خاطر در این فضا ها حضور پیدا کند. البته این موضوع به این معنا نیست که نمی شود در یک مکان هر دو بخش را داشت. برخی از کلینیک ها یک بخش را به دندانپزشکی کودکان اختصاص داده و در بخش های دیگر به ارائه سایر خدمات دندانپزشکی می پردازند.

  • دیر در آمدن دندان دائمی
  • به تکلم و گفتار کمک میکند
  • ترمیم دندان های آسیب دیده یا پوسیده
  • دندان مصنوعی متحرک
  • ایمپلنت زایا
  • درمان بيماری های لثه
  • وجود فاصله بین دندان
  • استحکام - قدرت

نظم و ترتیب دندانها و شکل فک تاثیر زیادی روی زیبایی چهره دارد. کسانی که مشکلات و ناهنجاریهایی در این زمینهها داشته باشند, وسایل دندون پزشکی معمولا به فکر درمان آن هستد. پس ارتودنسی علاوه بر جنبهی درماتی، جنبهی زیبایی نیز دارد. به دلیل نداشتن عوارض این روش بین مردم از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. ارتودنسی از جمله راههایی است که هم جنبهی زیبایی و هم جنبهی درمانی دارد و افراد زیادی نیاز به این روش برای درمان و زیبایی دندانهای خود دارند. اما برخی از مردم از روی ترس و یا بی جواب ماندن سوالاتی که در ذهنشان پیش میآید، از انجام ارتودنسی اجتناب میکنند. بسیاری از پدر و مادرها این نگرانی را دارند که آیا ارتودنسی دندان در سنین کودکی کار درستی است یا خیر؟ قطعا پاسخ صحیح این سوال با مراجعه کردن به کلینیک دندانپزشکی مشخص خواهد شد زیرا متخصص ارتودنسی با معاینه و درنظر گرفتن شرایط دندانها و فک کودک تصمیم بر انجام یا عدم انجام ارتودنسی خواهد گرفت.

کنترل رژیم غذایی و نوع خوراکی هایی که کودک میخورد.

از لحظه ای که اولین دندان های دائمی در 6 سالگی شروع به رویش میکنند کودک نیز باید به طور مرتب به کلینیک دندانپزشکی کودکان برده شود تا ارتودنسی پیشگیرانه از همان سنین آغاز شود. خدمات دندانپزشکی اطفال شامل چه مواردی میشود؟ متخصصان دندانپزشکی اطفال برای دلبندان شما خدمات زیر را ارائه میدهند. هزینه و قیمت خدمات مربوط به درمان دندان کودکان، معمولا پایین تر از دندانپزشکی بزرگسالان است زیرا اغلب جنبه مراقبتی و پیشگیرانه دارد. بعد از درآمدن و رویش دندان های دائمی ، والدین نیز نقش پررنگی در کنار دندانپزشکان پیدا میکنند. دندانپزشکان اطفال به طور کامل با والدین در ارتباط هستند و درباره نحوه مراقب، نگهداری و مدیریت مشکلات کودکان به والدین توصیه ها و راهنمایی هایی ارائه میدهند. کنترل رژیم غذایی و نوع خوراکی هایی که کودک میخورد. مکیدن بیش از حد پستانک: از سن 2 تا نهایتا 2.5 سالگی باید پستانک را از کودک خود بگیرید. اگر دلبندتان بیش از این موعد و بیش از حد از پستانک استفاده کرد حتما باید از متخصص دندانپزشکی کودکان کمک بگیرید؛ زیرا ممکن است باعث بروز ناهنجاری ها و جابجایی دندان و فک در آینده شود.

البته متخصص ارتودنسی به خوبی چنین شرایطی را در نظر گرفته و راهکارهایی را برای جلوگیری از بروز این عارضه انجام خواهد داد. ارتودنسی دندان یک روش درمانی طولانی مدت بوده که در حدود 1 الی 3 سال زمان می برد. البته زمان دقیق آن با توجه به شرایط بیمار، نوع و شدت ناهنجاری، سن بیمار و بر اساس نظر ارتودنتیست تعیین می گردد. اگر درمان به دست دندانپزشکی که تخصص ارتودنسی را ندارد، سپرده شود، در حین درمان و بعد از آن مشکلات بسیار زیادی برای بیمار ایجاد می شود. به همین دلیل است که همواره توصیه می شود تا در مرحله اولیه و قبل از شروع درمان، در انتخاب متخصص ارتودنسی نهایت دقت و توجه را داشته باشید. شما باید متوجه شوید که مشکل کارتان چیست و با کمک چه روشی می توانید آنچه که مورد نظرتان است را به دست بیاورید. به همین جهت در اکثر مواقع توصیه می شود تا قبل از هرگونه اقدام برای درمان های دندانپزشکی، با ارتودنتیست مشورت شود، زیرا ممکن است تا برخی از درمان های دندانپزشکی سبب تحت تاثیر قرار دادن مشکلات ارتودنسی شوند.

هدگیر انواع مختلفی دارد که هر کدام برای درمان مشکل خاصی کاربرد دارد. بایت پلیت: از بایت پلیت برای درمان مشکلات اوربایت استفاده می شود. در واقع این وسیله اجازه نمی دهد فک بالا هنگام بسته شدن دهان بیش از حد پایین بیاید. الاستیک یا کش ارتودنسی: از کش ارتودنسی برای تسریع روند درمان و جابجایی سریعتر دندان ها در ارتودنسی ثابت استفاده می شود. هربست: این وسیله در ارتودنسی دندان کودکان و نوجوانان استفاده می شود و به اصلاح تناسب بین دندان ها و فکین کمک می کند. وسیع کننده کام: این وسیله برای پهن تر کردن سقف دهان در سن رشد کاربرد دارد تا فضای بیشتری در قوس دندانی ایجاد شود و مشکل تنگی کام رفع شود. نگهدارنده ارتودنسی یا ریتینر: از نگهدارنده ارتودنسی پس از درآوردن براکت ارتودنسی استفاده می شود تا دندان ها در موقعیت جدید خود ثابت شوند. فضا ساز یا جدا کننده ارتودنسی: فضا ساز یک قطعه پلاستیکی یا فلزی کوچک است که مابین دو دندان آسیاب قرار گرفته می شود تا کمی بین آنها فاصله ایجاد کند.

جلسات ملاقات با متخصص ارتودنسی برای تنظیم بریس ها شامل باز کردن گره های رنگی الاستیک است که وظیفه نگه داشتن بریس ها بر روی دندان را بر عهده دارد. علاوه بر این در طول این جلسات سیم های ارتودنسی باز شده و دندان ها بطور کامل تمیز شده و پاک می شوند. متخصص ارتودنسی در ادامه وضعیت پیشرفت درمان را بررسی کرده و از سیم های ارتودنسی و بندهای جدید استفاده می کند. در صورتی که بتوان در این زمان از روش های درمان جایگزین استفاده کرد، متخصص ارتودنسی کودکان، بزرگسالان و دندانپزشکی در دوران بارداری درباره این روش ها با شما صحبت خواهد کرد. در ادامه از سیم های ارتودنسی و الاستیک های جدید برای ادامه حرکت دندان ها و تداوم شرایط درمان استفاده خواهد شد. مرحله سوم: برداشتن براکت ها: هنگامی که متخصص ارتودنسی کامل شدن دوره درمان را اعلام نماید، بریس های دندان با استفاده از یک فرآیند ساده و به نسبت بدون درد از دهان بیمار خارج خواهد شد.

دندانپزشکی کودکان

درسهای تخصصی به درسهایی گفته میشود که اطلاعات و آگاهیهای لازم را درباره رشته تخصصی به دانشجو داده، او را با مفاهیم تخصصی و عمده رشته مورد نظر آشنا میکند و آموزشهای لازم را به او میدهند. اندودنتیکس: مطالب این درس شامل بررسی اتیولوژی، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماریهای پالپی و بافتهای نگهدارنده دندانناشی از ضایعات پالپ به منظور حفظ سلامت و نگهداری دندانهای طبیعی است. بیماریهای دهان و تشخیص : در درس بیماریهای دهان و تشخیص، به شناسایی ، تشخیص کلینیکی و پاراکلینیکی ضایعات حفره دهان و درمان ضایعات مخاطی آن و ارتباط آن با سایر بیماریهای بدن پرداخته میشود. پروتزهای دندانی: در این درس در ارتباط با مسایل ترمیمی و بازسازی دستگاه جونده (دندانها و ساختمان مجاور کناری صورت) از طریق پروتزهای ثابت، متحرک (پارسیل و کامل) و فک و صورت بحث میشود. همچنین مسایل مربوط به اصول اکلوژن در این رشته مورد تدریس علمی عملی قرار میگیرد. رادیولوژی: درس رادیولوژی یکی از درسهای دندانپزشکی و از علوم اساسی جهت دستیابی و شناسایی حالات طبیعی و غیرطبیعی استخوان فکها و دندانها میباشد. دندانپزشکی کودکان: درس دندانپزشکی کودکان، قسمتی از درسهای دندانپزشکی است که شامل : تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری دهان و دندان کودکان، معلولان و معلولان ذهنی و شناسایی رابطه آن با سلامت عمومی آنها میباشد. دندانپزشکی ترمیمی : این درس شامل بررسی اتیولوژی ، تشخیص ، پیشگیری و درمان و ترمیم ضایعات بافتهای سخت دندانی به منظور حفظ سلامت و زیبایی دندانهای طبیعی و بافتهای نگهد ارنده آنهاست. وجوه مشترک علمی وسیعی که این رشته با رشته پزشکی دارد، به دندانپزشک این مهارت را میدهد تا با شناخت همه جانبه ساختمان بدن و فیزیوپاتولوژی آن خدمات و درمانهای لازم را در راستای تخصصی خود ارایه دهد. اگرچه اهمیت رشته دندانپزشکی در شهرهای بزرگ و متوسط تا حدود زیادی روشن است، اما متاسفانه هنوز این رشته نتوانسته است ارزش والای خود را در شهرهای کوچک و روستاها، آنچنان که باید نشان دهد.

همچنین این مراکز خدمات عکس دندان OPG هم ارائه میدهند.

در کنار اینها، موادی که برای لمینت دندان، پر کردن، کامپوزیت، بلیچینگ دندان یا ایمپلنت به کار میروند، تجهیزات مورد استفاده در جراحی ها و اعتبار و تخصص مراکز و کارکنان آنها هم در محاسبهٔ هزینه ها تاثیرگذار هستند. بسیاری از کلینیک دندانپزشکی تهران که با تخفیفان همکاری میکنند، علاوه بر تخفیفهای ویژه امکان پرداخت هزینه های دندانپزشکی به صورت اقساطی را نیز فراهم کردهاند. همچنین این مراکز خدمات عکس دندان OPG هم ارائه میدهند. با بررسی این فهرست، میتوانید ارزان ترین و به صرفهترین کلینیک دندانپزشکی را پیدا کنید. کلینیک های دندانپزشکی دولتی و خصوصی چه خدماتی ارائه میدهند؟ خدمات دندانپزشکی تهران با توجه به نیازهای مراقبتی و ترمیمی دندان ها بسیار متنوع هستند، حتی در تهران شما در هر ساعتی میتوانید به دندانپزشکی شبانه روزی تهران مراجعه کنید و خدمات دریافت کنید. در ادامه تعدادی از مهمترین این خدمات را که در کلینیک دندانپزشکی انجام میشوند را بررسی میکنیم. ایمپلنت دندان: ایمپلنت یا کاشت دندان فرآیندی است که طی آن، دندان مصنوعی از جنس تیتانیوم که با دهان و لثه سازگار است، جایگزین دندان از دست رفته میشود.

دقت کنید که ارتودنیست ها ابتدا دندانپزشکان عمومی هستند که به صورت تخصصی و آکادمیک مهارتها و دانش ارتودنسی را فرا می گیرند. اما دندانپزشکی که این دوره تخصصی را طی نکرده باشد ارتودنتیست نیست و نمی تواند درمان های ارتودنسی را انجام دهد. ارتودنسی دندان چگونه انجام میشود؟ 1. در جلسه اول ارتودنتیست دندان های شما را معاینه می کند و شدت ناهنجاری دندانی، نوع درمان و هزینه ارتودنسی شما را برآورد می کند. 2. برای بررسی دقیق تر عکسبرداری از دندان های شما را تجویز می کند. 3. قبل از شروع درمان دکتر ارتودنسی وضعیت دهان و دندان شما را بررسی می کند و در صورت وجود هر گونه عفونت دندانی، عفونت لثه و … ابتدا اقدام به درمان آنها می کند و در صورتی که نیاز به کشیدن یک یا چند دندان باشد آنها را می کشد. 4. در این مرحله دکتر ارتودنسی بر اساس نوع درمان کار را شروع می کند. ارتودنسی دندان برای چه کسانی است؟

  • آسیب کمتر
  • Progress in Orthodonticsopen access
  • ایمنی و بهداشت
  • مراقب غذاهایی که میخورید باشید
  • نیمه شفاف باشد
  • لمینیت آی پی اس
  • استعمال دخانیات
  • فلوراید تراپی

ما در دندانپزشکی برای اینکه درمان ها به صورت تخصصی صورت بگیرد چندین شاخه تخصصی داریم. مثلاً برای اصلاح نامنظمی های دندانی، ارتودنسی دندان را داریم، برای درمان های مرتبط با ریشه دندان، تخصص اندو یا ریشه درمانی داریم و … برای مدیریت مشکلات دندانپزشکی در کودکان نیز یک شاخه تخصصی داریم که با عنوان دندانپزشکی کودکان شناخته می شود. و آنچه در این مقاله به صورت مفصل به آن پرداخته شده، بررسی تمام اقدامات و درمان هایی است که یک متخصص دندانپزشک کودکان و اطفال برای دلبندان شما انجام می دهد. همچنین در صورت تمایل برای دسترسی سریعتر به بخش “نحوه انتخاب یک دکتر دندانپزشک کودکان ? ⚕️” روی لینک مشخص شده کلیک کنید. برای دریافت نوبت از دندانپزشکی شبانه روزی تاج دنتال فرم زیر را پر کنید. ما به صورت شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل پذیرای مراجعان هستیم. یک کلینیک دندانپزشکی کودکان دقیقا چه خدماتی را ارائه می کند؟

ایمپلنت دندان

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دندان پرمولر لطفا از صفحه ما بخواهید.



نويسنده : فراز